REKLAMACJE
Obszar funkcjonalny REKLAMACJE to nowoczesne narzędzie wbudowane w system SIMPLE.ERP, pozwalające na obsługę procesu reklamacji zgłaszanych od klientów jak i reklamacji zgłaszanych dostawcom przez pracowników. W przypadku reklamacji do dostawców związanych z dostarczanymi towarami operator systemu może bezpośrednio z dokumentu PZ wygenerować zgłoszenie reklamacyjne i zarezerwować wadliwy towar do czasu wyjaśnienia z dostawcą. Dodatkowo ma do dyspozycji możliwość oceny dostarczanego towaru np. zgodność z zamówieniem jak i samego dostawcy np. terminowość. Reklamacje od odbiorców mogą być wprowadzane bezpośrednio przez klientów w specjalnym portalu B2B w którym oprócz złożenia reklamacji można śledzić on-line statusy jej rozpatrywania. Całość rozwiązania została wyposażona w mechanizm automatycznego powiadamiania mailem wszystkie zainteresowane osoby o zmianach w procesie reklamacyjnym. W efekcie obszar reklamacji umożliwia obsługę procesu reklamacji i dostarcza niezbędnych informacji ilościowo-wartościowych o jakości współpracy z danym kontrahentem.
Obszar REKLAMACJE realizuje następujące funkcje:
- rejestracja zgłoszeń reklamacyjnych w systeme SIMPLE.ERP oraz bepośrednio przez klientów w internetowym systemie B2B
- obsługa zgłoszeń reklamacyjnych od odbiorców i do dostawców
- ocena dostaw i dostawców - rejestracja informacji o problemach związanych z dostarczanymi towarami oraz informacji o dostawcy w zakresie jakości dostaw
- dodawanie uwag i podłączanie załączników np. skanów protokołów reklamacyjnych, zdjęć
- monitorowanie reklamacji poprzez generowanie przypomnień dla operatora oraz blokowanie płatności (po upływie odpowiedniego okresu) dla danego dostawcy
- integracja z obszarami sprzedaży, zakupu, magazynu, księgowości oraz z modułem serwisowym i obszarem CRM
- zainicjowanie procesu reklamacji w następujących przypadkach:
- Stwierdzenia w trakcie przyjęcia towaru od dostawcy (braki, uszkodzenia).
- W trakcie rozpakowywania towaru na magazynie z opakowania zbiorczego.
- Przy odbiorze towaru z magazynu przez klienta (np. po otwarciu opakowania producenta)
- Przez klienta przy odbiorze towaru realizowanego przez transport (po rozpakowaniu opakowania zbiorczego, producenta).
- Przez klienta w ramach gwarancji producenckiej bezpośrednio w aplikacji internetowej B2B.
- elastyczne modelowanie obsługi procesu reklamacji dzięki możliwośći tworzenia własnych statusów i from przyjęcia dokumentów
- obsługa weryfikacji i akceptacji zgłoszeń w wewnetrznym obszarze obiegu dokumentów
- wydruki protokołów reklamacyjnych i protokołów naprawy
- raporty związane z reklamacjami oraz rankingiem dostawców i dostarczanych towarów
- tworzenie wielowymiarowych analiz i raportów dotyczących obsługi zgłoszeń reklamacyjnych