Aktualności
SIMPLE partnerem KOMPENDIUM ERP COMPUTERWORLD
Spółka SIMPLE objęła patronatem dział poświęcony branży Handlowo-Usługowej w przygotowanym przez redakcje COMPUTERWORLD KOMPENDIUM ERP, będącym corocznym przeglądem systemów wspierających zarządzanie.
Publikacja została w pełni poświęcona kwestii dopasowania oprogramowania wspierającego zarządzanie do potrzeb najważniejszych branż i obsługi ich specyficznych procesów biznesowych. A wydanie podzielono na siedem odrębnych rozdziałów, w sposób kompleksowy opisujących najlepsze praktyki dotyczące wyboru, wdrożenia i użytkowania systemów ERP w każdym z omawianych sektorów:
- Handel i Usługi
- Przemysł
- Logistyka i Transport
- Finanse
- Utilities
- Telekomunikacja i Media
- Samorząd/Miasto
O specyfice, potrzebach oraz trendach kształtujących rynek i poziomie standaryzacji wśród rozwiązań dedykowanych firmom handlowo-usługowym wypowiedział się Prezes Spółki SIMPLE Przemysław Gnitecki:
„Sektor handlowo – usługowy to branża najbardziej narażona na konkurencję. Wobec tego główne obszary zastosowania zintegrowanych narzędzi biznesowych to przede wszystkim poprawa efektywności kluczowych procesów biznesowych oraz wzmocnienie działalności operacyjnej ze szczególnym naciskiem na zwiększenie marż i kosztów. Duże znaczenie ma też obszar kontroli kosztów. Dawniej podmioty handlowe w marginalnym stopniu koncentrowały się na optymalizacji struktury kosztowej. Obecnie coraz częściej spotykamy się z rozbudowanymi oczekiwaniami w tym zakresie. Menedżerowie mają świadomość, że bezpośrednie przełożenie na rentowność działalności handlowej ma także optymalizacja działania magazynów i logistyki.”
W wywiadzie przeprowadzonym z Prezesem SIMPLE S.A. Przemysławem Gniteckim, oprócz korzyści wynikających z wdrożenia narzędzi informatycznych tj.: ERP, CRM, BI czy HRM, znajdziemy przytoczone funkcjonalności pomagające budować konkurencyjność w branży.
„Potrzeby przedsiębiorstw handlowych w coraz większym stopniu dotyczą także automatyzacji procesów i usprawnienia wymiany informacji z partnerami i klientami.(…)
(…)kluczowe okazuje się skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw i wykorzystanie rozwiązań wspierających sprawne podejmowanie decyzji. Nasi klienci doceniają też rozwiązania usprawniające pracę handlowców. Mowa tu o dedykowanych kokpitach zintegrowanych z systemami CRM oraz narzędziach pozwalających lepiej zarządzać zespołami sprzedażowymi. Integracja tych dwóch obszarów przynosi wymierne efekty na poziomie efektywności, a w połączeniu z narzędziami do analiz – staje się silnym narzędziem biznesowym”