Eksperckie Piątki
Eksperckie Piątki: Zwiększ atrakcyjność Uczelni z nowoczesną aplikacją dla studentów
Smartfony są obecnie najczęściej kupowanym urządzeniem na świecie. Firma Counterpoint opublikowała statystyki, z których wynika, że tylko w pierwszym kwartale 2018 roku ich globalna sprzedaż przekroczyła 360 mln sztuk. Nowe technologie umożliwiają stały dostęp do portalów społecznościowych, czy potrzebnych nam aplikacji, bez których często nie wyobrażamy sobie już sprawnego funkcjonowania w biznesie i życiu codziennym. Jesteśmy przyzwyczajeni do łatwego i szybkiego dostępu do informacji i danych oraz wykonywania transakcji w dowolnym miejscu i czasie.
Jak wykorzystać rosnącą popularność aplikacji, dostosować Uczelnie do nowych trendów i wymagań oraz zwiększyć jej atrakcyjność dla studentów? Zapraszamy do dzisiejszego materiału Andrzeja Kusia - Eksperta SIMPLE z dziedziny Zintegrowanych Systemów Informatycznych dla Szkół Wyższych.
Wykorzystywanie aplikacji mobilnych staje się coraz popularniejsze szczególnie wśród młodych ludzi, którzy rzadko rozstają się ze swoimi telefonami. Co daje aplikacjom taką przewagę nad tradycyjnym dostępem do systemu przez portal WWW? Przede wszystkim dużo większy komfort, dostępność i dedykowany pod urządzenia mobilne interface, dzięki któremu zyskujemy łatwy i szybki dostęp do najważniejszych dla nas danych. Wszystkie informacje są w zasięgu ręki – niezależnie od godziny i miejsca.
To właśnie takich rozwiązań dla swoich studentów poszukują teraz Uczelnie. Sam dostęp przez portal WWW to już za mało. Odpowiedzią na te wymagania jest dedykowana aplikacja mobilna zapewniająca oprócz szybkiego i prostego kontaktu, dostęp do najważniejszych i najbardziej aktualnych danych. Student dzięki dedykowanemu pulpitowi od razu po zalogowaniu ma szybki podgląd najważniejszych i najświeższych informacji o ostatniej ocenie, postępie w sesji, grupach do których należy, czy średniej z ocen. Dodatkowo jednym kliknięciem może sprawdzić swoje oceny, plan zajęć, stan rozliczeń oraz wiadomości i powiadomienia z uczelni – a to nie koniec możliwości aplikacji.
Każdy student najbardziej wyczekuje momentu wystawienia oceny za zaliczenie lub egzamin. Teraz zamiast wydzwaniać do dziekanatu lub odświeżać stronę WWW na portalu, otrzyma wiadomość bezpośrednio na swoje urządzenie mobilne sekundę po tym, jak prowadzący wpisze i zatwierdzi oceny w systemie dziekanatowym. Właśnie takiego przepływu informacji oczekują obecnie studenci.
Plan zajęć to jeden z najczęściej używanych obszarów na portalach studenta. Dzięki przeniesieniu go do aplikacji Twoi studenci zyskają szybki dostęp do aktualnego planu w obrębie wybranego kierunku, prezentowanego w przejrzystej formie kalendarza. Student może dostać przypomnienie o zbliżających się zajęciach, a po połączeniu planu zajęć z planami pomieszczeń, wyświetli się podpowiedź jak najszybciej dotrzeć do sali, w której się odbędą. Jeżeli uczelnia ma kilka budynków, to integracja z mapami Google pozwoli na wyznaczenie drogi dotarcia do podanej lokalizacji wraz z podpowiedzią godzin kursowania komunikacji miejskiej.
Każdej uczelni zależy na usprawnieniu i przyśpieszeniu spływania należności od studentów. Właśnie dlatego nowoczesne aplikacje umożliwiają Płatności Internetowe – będące najszybciej rozwijającym się obszarem w aplikacjach mobilnych. Wraz z pojawieniem się największych gigantów płatności mobilnych (PayU, Google i Apple) użytkownicy coraz częściej korzystają z tej formy regulowania należności. Aplikacja zapewnia łatwe przeglądanie stanu rozliczeń z uczelnią w zakresie należności (czesne i wszystkie pozostałe opłaty) i zobowiązań (przyznane stypendia). Jednym ruchem, klikając na funkcję „Zapłać” i wybierając operatora płatności masowych (ustalonego z uczelnią) student może dokonać zapłaty, a transakcja zostanie wykonana niezwłocznie. Obecnie większość operatorów deklaruje, że już po godzinie pieniądze znajdą się na koncie placówki – co w znaczny sposób poprawi płynność operacyjną uczelni.
Aplikacje mobilne pozwalają również na przesyłanie komunikatów i wiadomości bezpośrednio na urządzenia, bez konieczności otwierania maila, czy wchodzenia na strony internetowe. Studenci przyzwyczajeni do krótkich wiadomości tekstowych bardzo preferują takie rozwiązanie. Skuteczność komunikacji ze studentem i dostęp do bieżących informacji wpływa na ocenę uczelni i poprawia jej wizerunek. Nie bez znaczenia jest również wykorzystanie self-service i przeniesienie pewnych działań bezpośrednio na studenta, co znacznie wpływa na ograniczenie osobistej obsługi przez pracowników dziekanatów. Czy można być bardziej prostudenckim?
Wszystkie Uczelnie zainteresowane wprowadzeniem nowoczesnych technologii i dedykowanej aplikacji dla swoich studentów, zachęcamy do kontaktu oraz wypróbowania jej możliwości na dostępnej wersji demo.
– Andrzej Kuś Ekspert SIMPLE z dziedziny Zintegrowanych Systemów Informatycznych dla Szkół Wyższych.