Konferencje
SIMPLE na ISO.Silesia 2008
ISO.Silesia 2008 to konferencja o charakterze cyklicznym, corocznym, poświęcona problematyce zarządzania i jakości. Przedstawiciele SIMPLE na konferencji podzielili się ze słuchaczami swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi relacji pomiędzy zintegrowanymi systemami zarządzania a systemami zarządzania jakością. Prelekcja SIMPLE otrzymała jedną z najwyższych ocen uczestników konferencji.
Przedstawiciele SIMPLE w swoim wystąpieniu przedstawili tezę, że wiele wymagań zapisanych w księgach jakości stanowi naturalną funkcjonalność systemu klasy ERP i CRM/BPM. Posługując się przykładami SIMPLE.ERP i SIMPLE.CRM/BPM pokazano jak system informatyczny dokumentuje postępowanie pracowników zgodnie z normami jakości, bez konieczności tworzenia dodatkowej, papierowej dokumentacji.
Adam Latocha, SIMPLE: Standardy ISO są najbardziej rozpowszechnione w Europie, w tym w Polsce. Gdy powstawała norma ISO 9000, gdy trwały pilotażowe wdrożenia w korporacjach z centralami na zachód od Odry, to każda taka korporacja miała na wyposażeniu zintegrowany system klasy ERP. Zintegrowany system informatyczny był jednym z naturalnych ogniw rodzącego się standardu.
Postawiliśmy uczestnikom konferencji pytanie: Czy wdrażając dziś ISO 9001:2000 w Polsce, w firmie wykorzystującej oprogramowanie transakcyjne z ubiegłego wieku, można uzyskać efektywny system zarządzania jakością?
Jesteśmy przekonani, że bez odpowiedniego oprogramowania system zarządzania jakością będzie postrzegany jako zbiór uciążliwych biurokratycznych zarządzeń.
Jeśli bowiem norma wymaga od pracowników tworzenia złożonej dokumentacji , a system informatyczny nie wspiera tych procedur, wówczas pozostaje tylko jedno wyjście, zasadniczo najgorsze – dokumentacja papierowa.
Sądząc po ankietach uczestników konferencji słuchacze podzielili nasz punkt widzenia.