Raporty

09-05-2002 -

NR: 07/05/02 - dotyczy: prognozy oraz strategii działania SIMPLE S.A. na lata 2002 - 2005

RAPORT BIEŻĄCY NR: 07/05/02 z dnia: 9.05.2002

Podstawa prawna: RRM GPW § 57 ust. 1 oraz § 69 ust. 1


Prognozy oraz strategia działania SIMPLE S.A. na lata 2002 - 2005

1. Podstawy sporządzenia prognozy.
1.1. Rynek IT.

Według firmy badawczej International Data Corporation (IDC) w 2002 roku na świecie nastąpi stopniowy, szacowany na 6-8% wzrost sprzedaży oprogramowania. Analitycy DATAQUEST prognozują z kolei 2% wzrost sprzedaży na światowym rynku oprogramowania korporacyjnego. Większość analityków uważa, iż należy oczekiwać gwałtownego, kilkunastoprocentowego wzrostu sprzedaży oprogramowania w trzech grupach: ochrony danych, oprogramowania infrastrukturalnego (do łączenia ze sobą dużych systemów) oraz CRM.

W/w badania dotyczą gospodarki światowej, sytuacja na rynku polskim IT kształtowana jest głównie przez sytuację gospodarczą w Polsce. Stan gospodarki polskiej przejawiający się: 1 % wzrostem produktu krajowego brutto, 0,2 % spadkiem produkcji przemysłowej, 10 % spadkiem produkcji budowlanej oraz 12 % spadkiem wydatków inwestycyjnych w zeszłym roku i stagnacyjne prognozy na rok 2002 w sposób zasadniczy wpływa na sytuację przedsiębiorstw branży IT dostarczających dobra inwestycyjne.

Sytuacja gospodarcza w Polsce powoduje konieczność redukcji kosztów wśród małych i średnich przedsiębiorstw, głównych odbiorców produktów i usług SIMPLE S.A. Redukcja kosztów w większych przedsiębiorstwach wpływa na tworzenie się nowego rynku dla SIMPLE S.A., rynku przedsiębiorstw ograniczających wydatki na wdrożenie i utrzymanie droższych systemów informatycznych. Włączenie Polski w struktury Unii Europejskiej skutkować będzie istotnymi zmianami w ustawodawstwie gospodarczym i technikach stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Rosnąca konkurencja wewnętrzna i zewnętrzna powoduje konieczność ustawicznego podnoszenia efektywności działań przedsiębiorstw, co z kolei wyzwala pojawianie się nowych, indywidualnych potrzeb możliwych do zaspokojenia współczesnymi narzędziami informatycznymi.

Spółka dostarcza swoim dotychczasowym i nowym Klientom rozwiązania o krótkim okresie zwrotu, w szczególności rozwiązania pozwalające na skuteczną kontrolę kosztów. Obserwacja rynku i wyniki badań wskazują na istnienie niezaspokojonego popytu w sektorze średniej wielkości, średniozamożnych przedsiębiorstw posiadających indywidualne potrzeby. Silną pozycję w tym segmencie rynku daje SIMPLE S.A., nowoczesny zintegrowany produkt SIMPLE SYSTEM V. Podobnie jak poprzednia generacja produktów SIMPLE S.A. staje się on standardowym rozwiązaniem w kraju, jego budowa umożliwia łatwe integrowanie go z rozwiązaniami branżowymi i niszowymi. Stwarza to możliwość jego sprzedaży i rozwoju przez sieć Partnerów SIMPLE S.A wnoszących wartość dodaną (VAR). Jednocześnie produkty Partnerów wzbogacają ofertę SIMPLE S.A. i tym samym umożliwiają zagospodarowywanie przez SIMPLE S.A. wybranych nisz rynkowych.

Przewidywane przez ekspertów ożywienie gospodarcze, które wyrażają prognozy wzrostu PBK w latach 2002-2005 spowoduje opóźniony w stosunku do innych branż, ale silniejszy wzrost rynku IT.


1.2. Pozycja SIMPLE S.A. na rynku IT w Polsce.

Szczególnymi atutami SIMPLE S.A. są:
· SIMPLE-SYSTEM V – produkt o cechach szczególnie cenionych przez Klientów – elastyczny i funkcjonalny, umożliwiający tworzenie rozwiązań specjalizowanych i niszowych przez SIMPLE S.A. i jej Partnerów,
· Kilka tysięcy aktywnych Klientów, z których kilkuset dokona w latach 2002-2005 zmiany generacji systemu informatycznego,
· Sieć sprzedaży obejmująca 10 Oddziałów w centrach gospodarczych kraju oraz kilkudziesięciu Partnerów,
· Wdrożony System Zarządzania Jakością ISO 9001:2000,
· Czternastoletnia historia i rozpoznawalna marka SIMPLE S.A.,
· Akcje notowane na GPW. 1.3. Zagrożenia.


Szczególnymi atutami SIMPLE S.A. są:
Czynniki mogące utrudniać osiąganie planowanych wyników:
· Utrzymująca się słaba koniunktura gospodarcza w Polsce lub jej pogorszenie,
· Konkurencja na rynku IT, w szczególności silnych koncernów światowych sięgających do tradycyjnego rynku SIMPLE S.A.,


1.4. Misja SIMPLE S.A.

Szczególnymi atutami SIMPLE S.A. są:
Dostarczamy przedsiębiorstwom i instytucjom rozwiązania organizacyjne wykorzystujące technologie informatyczne oraz wiedzę z zakresu zarządzania.


1.5. Strategia SIMPLE S.A.

Szczególnymi atutami SIMPLE S.A. są:
Zarząd w nowej strategii uwzględnił aktualną i prognozowaną sytuację rynkową wprowadzając nowe, istotne elementy oraz rozwijając elementy dotychczasowej strategii sformułowanej w końcu 1999 roku. Głównymi przesłaniami nowej strategii są:
· zmiana sposobu działania SIMPLE S.A. w kierunku dostarczania rozwiązań i korzyści Klientom,
· zainteresowanie SIMPLE S.A realizacją indywidualnych projektów dla Klientów,
· systemowe dostosowywanie kwalifikacji pracowników do potrzeb SIMPLE S.A.,
· doskonalenie współpracy z Klientami.

Niezmienną pozostaje docelowa grupa Klientów, SIMPLE S.A. koncentrować się będzie na rynku średniej wielkości przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem dostarczania rozwiązań niszowych i branżowych.

Brak wystarczającego popytu na rozwiązania oparte na drogich produktach Ross Systems Inc. związany z ogólną sytuacją na rynku, jak również z polityką cenową producenta amerykańskiego, utrzymującego wysokie ceny na licencje tych produktów, skłonił Zarząd Spółki do podjęcia decyzji o zaprzestaniu działalności handlowej i stopniowym ograniczaniu działalności usługowej, w konsekwencji o przekazaniu jej innemu partnerowi Ross Systems Inc. Decyzji tej towarzyszy zmniejszenie sprzedaży, ale również zmniejszenie kosztów ponoszonych w związku z tą działalnością.

Spółka począwszy od stycznia 2002 roku ograniczyła działalność związaną z dostawami sprzętu komputerowego, koncentrując się na dostarczaniu zaawansowanych elementów sieci komputerowych i związanych z nimi wysokospecjalizowanych usług. Decyzja ta podjęta została w związku z malejącymi marżami oraz niesatysfakcjonującą dynamiką obrotów wynikającą m.in. ze zmniejszonego popytu oraz obniżania cen przez producentów i dostawców sprzętu komputerowego.

W roku 2002 Zarząd zamierza ustabilizować pozycję firmy realizując strategię wzrostu organicznego. W tym czasie przygotowywane będą nowe możliwości rozwoju, m. in. rozbudowa sieci Partnerów. Zarząd będzie dążył do wykorzystania wszelkich szans, w tym wynikających ze współpracy z inwestorami branżowymi widząc w tym możliwość uczestniczenia wspólnie, jako duży organizm, w dalszych działaniach rynkowych.

W dalszej perspektywie Zarząd nie wyklucza finansowania rozwoju SIMPLE S.A. przez emisję papierów wartościowych, w szczególności w obliczu poprawy sytuacji gospodarczej w Polsce, otwierającej możliwości szybszego rozwoju i dobrego wykorzystania tak pozyskanego kapitału.

Zarząd zamierza kontynuować zmianę sposobu działania SIMPLE S.A. w kierunku organizacji procesowej, w szczególności w zakresie realizacji procesów podstawowych (proces produkcji, proces obsługi Klientów – realizacja przedsięwzięć informatycznych). Konsekwencją tych działań jest spłaszczanie struktury organizacyjnej oraz ograniczanie liczby stanowisk kierowniczych.

Przy osiągnięciu zysku na prognozowanym poziomie w 2003 i 2004 roku Zarząd nie zaproponuje Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłaty dywidendy, w 2003 roku Zarząd zamierza przygotować i opublikować program wypłat dywidend na lata następne.


Najważniejsze elementy strategii SIMPLE S.A. na lata 2002-2005 to:

1. Umacnianie pozycji rynkowej poprzez rozwój organiczny i kapitałowy oraz podejmowanie aktywnych działań w kierunku konsolidacji rynku dostawców rozwiązań organizacyjnych i informatycznych sfery zarządzania przedsiębiorstwami.

2. Utrzymanie dynamiki rozwoju przez efektywną działalność podmiotów struktury oddziałowej i rozwijanie sieci Partnerów, zapewniającej bezpośrednią i pośrednią działalność rynkową na terenie całego kraju.

3. Oferowanie rozwiązań opartych na produktach i usługach wysokiej jakości, o stopniu funkcjonalności zgodnym z oczekiwaniami Klienta.

4. Upowszechnianie rozwiązań informatycznych i organizacyjnych SIMPLE S.A., jako standardu, wokół którego rozszerzana jest oferta własna i Partnerów, w zakresie usług i produktów.

5. Umacnianie pozycji lidera na rynku średniej wielkości odbiorców, w oparciu o produkty nowej generacji SIMPLE-SYSTEM V, a także produkty Partnerów, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań branżowych i niszowych.

6. Poprawianie pozycji na rynku dużych odbiorców w oparciu o własne produkty, zwłaszcza dedykowaną dla tego segmentu rynku wersję SIMPLE-SYSTEM V, a także produkty Partnerów.

7. Poprawienie organizacji procesów współpracy z Klientami oraz podniesienie poziomu ich satysfakcji ze współpracy z SIMPLE S.A.
8. Wprowadzenie w Spółce kompleksowego systemu controllingu opartego na produkcie SIMPLE-SYSTEM V, jako jednego z elementów racjonalizacji zarządzania finansami.


2. Prognoza finansowa

Szczególnymi atutami SIMPLE S.A. są:
Prognoza uwzględnia szanse i zagrożenia znane Zarządowi w czasie jej sporządzania.


raport




3. Możliwość realizacji prognozy wyniku będzie monitorowana poprzez kwartalne kontrolowanie osiąganego poziomu sprzedaży i kosztów.



4. Wystąpienie ewentualnych odchyleń mogących spowodować 10% różnicę pomiędzy wartością zawartą w ostatniej prognozie a spodziewanym wynikiem będzie podstawą do przekazania przez Zarząd emitenta stosownej korekty prognozy.
news list