Aktualności
13-04-2005 -
Kolejny Etap rozwoju Systemu [Puls Biznesu - Dodatek]
"Kolejny etap rozwoju systemu – zmienia się zakres i definicja (...) Ewolucja systemów informatycznych wynika z ciągłego obserwowania zdarzeń gospodarczych a także potrzeb firm. W latach 60. i 70. koncentrowano się głównie na planowaniu potrzeb materiałowych przedsiębiorstwa – a to zapewniały systemy MRP/MRP II. Systemy MRP przekształciły się w ERP, poszerzając swój zakres zainteresowań o inne istotne składniki procesów gospodarczych – pieniądze i ludzi. W latach 90. zauważalne było zjawisko umocnienia się tych systemów w firmach produkcyjnych i dystrybucyjnych. Nowe rozwiązania, będące wynikiem globalizacji gospodarki uwzględniały możliwości technologii sieciowych i strategii e-commerce. Pojawiły się m.in. zarządzanie łańcuchem dostaw elektroniczne giełdy towarowe i elektroniczne systemy aukcyjne.
Przez ostatnie kilka lat na polskim rynku systemów do zarządzania przedsiębiorstwem obserwujemy silnie funkcjonalnie połączenia się ERP z systemami CRM. Najbliższe lata powinny przynieść wzrost znaczenia rynkowego systemów CRM, są bowiem ściśle związane z filozofią obsługi klienta (marketing, sprzedaż, serwis, zarządzanie jakością). Obecnie w procesie wyboru rozwiązania rośnie rola integracji systemów klasy ERP z otoczeniem biznesowym – klientami, partnerami i pracownikami firmy. Obok oczywistych korzyści wynikających ze zautomatyzowania wymiany informacji, np. obniżenia kosztów transakcji, przedsiębiorstwa zwracają uwagę na nowe możliwości wynikające z integracji różnych systemów. Firma, która jest w stanie lepiej wykorzystać otoczenie biznesowe w postaci sieci partnerów, klientów i dostawców, ma możliwość szybszej reakcji na pojawiające się nowe szanse rynkowe i dynamiczny rozwój. Jaki będzie dalszy rozwój ERP? Bez business intelligencenie ma już zarządzania firmą. W przyszłości będziemy na pewno lepiej wykorzystywać obecnie funkcjonujące już koncepcje i filozofie, tyle, że nadamy im nową nazwę – (powiedział) Sławomir Siedlarski, wiceprezes Simple..."
powrót
Przez ostatnie kilka lat na polskim rynku systemów do zarządzania przedsiębiorstwem obserwujemy silnie funkcjonalnie połączenia się ERP z systemami CRM. Najbliższe lata powinny przynieść wzrost znaczenia rynkowego systemów CRM, są bowiem ściśle związane z filozofią obsługi klienta (marketing, sprzedaż, serwis, zarządzanie jakością). Obecnie w procesie wyboru rozwiązania rośnie rola integracji systemów klasy ERP z otoczeniem biznesowym – klientami, partnerami i pracownikami firmy. Obok oczywistych korzyści wynikających ze zautomatyzowania wymiany informacji, np. obniżenia kosztów transakcji, przedsiębiorstwa zwracają uwagę na nowe możliwości wynikające z integracji różnych systemów. Firma, która jest w stanie lepiej wykorzystać otoczenie biznesowe w postaci sieci partnerów, klientów i dostawców, ma możliwość szybszej reakcji na pojawiające się nowe szanse rynkowe i dynamiczny rozwój. Jaki będzie dalszy rozwój ERP? Bez business intelligencenie ma już zarządzania firmą. W przyszłości będziemy na pewno lepiej wykorzystywać obecnie funkcjonujące już koncepcje i filozofie, tyle, że nadamy im nową nazwę – (powiedział) Sławomir Siedlarski, wiceprezes Simple..."